5 porad na temat zdrowego odchudzania, które ułatwią Ci życie


Każdy zna podstawowe zasady odchudzania. Jeść mniej i więcej ćwiczyć. Wydaje się zwyczajne, acz w życiu pełnym napięć oraz dodatkowo obowiązków przestrzeganie tych zasad bywa trudne. Więc jak zrzucić zbędne kilogramy? Oto pięć sprawdzonych przepisów.

Po pierwsze: pij dużo wody mineralnej lub innych niskokalorycznych napojów.

Woda w szklance z plastrem cytryny

Ludzie czasem mylą pragnienie z głodem, więc warto najpierw wypić szklankę wody zanim się sięgnie na przykład po coś słodkiego. Jeśli nie lubisz pić samej wody, dodaj soku z cytryny, kropli soku owocowego czy również owocowych herbatek, na przykład z mango czy brzoskwinią, które są pełne smaku i nie zawierają prawie wcale kalorii.

Po drugie: pomyśl co możesz dodać do diety zamiast z czego musisz zrezygnować.

Zacznij od przegryzania pięciu do dziewięciu porcji warzyw i owoców dziennie. Wydaje się, że to bardzo dużo ale warto je jeść. Dzięki nim zmniejszysz ryzyko przejedzenia, gdyż owoce i warzywa zastępują tłuszcz w diecie. Nie wspominając o korzyści dla zdrowia z nich płynących. Owoce i warzywa zawierają też dużo błonnika oraz wizualnie zapełniają talerz, dzięki czemu masz wrażenie, że zjadłaś więcej.

Zdrowe ciasto na talerzu

Po trzecie: nie rezygnuj z ulubionych smakołyków.

Najważniejsze jest, żeby robić to z głową. Zamiast kupić całe pudełko ciastek – kup jedno. Albo wybierz parę cukierków na wagę zamiast całego opakowania. Pamiętaj że permanentne odstawienie ukochanych słodyczy może spowodować opychanie się “na zapas” czy też niekontrolowane podjadanie w ramach rekompensaty.

Po czwarte: wyposaż swoją kuchnie w łatwe do przygotowania, gotowe posiłki

Chodzi o takie produkty jak mrożonki, zielone warzywa, pomidory w puszkach , konserwową fasolkę, gotowaną i grillowaną pierś z kurczaka czy chlebki pita. Dzięki temu zawsze będziesz mogła przygotować zdrowy posiłek w kilka minut, a przez to unikniesz pokus w postaci pizzy na telefon, czy baru szybkiej obsługi w drodze do domu.

Po piąte: bądź aktywna fizycznie.

Kobieta ćwicząca na plaży

Jakkolwiek może to zabrzmieć wbrew intuicji, nie używaj ćwiczeń żeby ukarać się za jedzenie albo by “otrzymać prawo” do jedzenia w większych ilościach. Przez takie podejście wykształca się niechęć do ćwiczeń, dlatego tyle osób z nich rezygnuje. Zamiast tego skup się na tym, jak świetnie się czujesz, o ile łatwiej ci się zasypia. Ćwiczenia fizyczne są dobre bez względu na to czy się odchudzasz czy również nie, dlatego warto przekształcić je w codzienny nawyk.

Pamiętaj, że żadna dieta nie pozwoli Ci zrzucić 20 kg w jeden miesiąc ani też nie zapewni wyglądu modelki, ale zdrowy tryb życia na pewno będzie miał wpływ na Twoje samopoczucie. Nie ma złotego środka na zrzucenie wagi.

Warto przyjmować sprawdzone suplementy, które powodują szybsze spalanie tkanki tłuszczowej, ale z drugiej strony warto też pamiętać, że zamiast faszerować się tylko i wyłącznie tabletkami i liczyć na cud lepiej zjeść surową marchewkę czy liść sałaty – mają one ujemne kalorie, więc więcej tracisz podczas chrupania czy trawienia niż one same dostarczają. Zamiast spędzać godzinę na siłowni i denerwować się monotonnością ćwiczeń – idź na spacer, na rower czy na łyżwy . Dla siebie samej, by poczuć się lepiej.


Jedna odpowiedź do “5 porad na temat zdrowego odchudzania, które ułatwią Ci życie”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.