Jak bezpiecznie schudnąć?


Jak bezpiecznie schudnąć? Jeśli zadajesz sobie to pytanie, to gratuluję – należysz do elity wśród wszystkich odchudzających się kobiet. Większość z nich bowiem nigdy nie zadaje sobie takiego pytania, ponieważ je to nie obchodzi.

Przedkładają szybki efekt i chęć zrobienia wrażenia na znajomych (albo nieznajomych) nad coś tak fundamentalnego, jak własne zdrowie. Jednak potem się dziwią wypadającym włosom, czy starzejącej się skórze…

Skoro jednak chcesz bezpiecznie schudnąć, oto kilka wskazówek, które warto mieć na uwadze jeśli chcesz bezpiecznie schudnąć?

Unikaj leków odchudzających

Bardzo często możemy spotkać przeróżne, nawet nielegalnie sprzedawane tabletki odchudzające na aukcjach i ogłoszeniach internetowych. Niestety takie leki mają często chemiczny skład powodujący różne, przykre skutku uboczne dla naszego zdrowia.

Tabletki na odchudzanie w pojemniku

Nawet leki przepisane przez lekarza (na receptę) bardzo często mogą powodować efekty uboczne, dlatego osobiście ich nie polecam.

Oczywiście mówię tutaj tylko o lekach, nie o suplementach diety typu BioSlimin o którym pisałam, które możesz jak najbardziej stosować i według mnie powinno się je stosować, bo bardzo trudno jest czasem dostarczyć wszystkich wartościowych składników poprzez produkty spożywcze.

Suplementy nie są na receptę i mają prawie zawsze naturalny skład (oczywiście mimo wszystko i tak zawsze polecam sprawdzać składniki). Wiele z nich zawiera substancje wspomagające odchudzanie jak na przykład ekstrakt z guarany, ekstrakt z zielonej herbaty, błonnik, olej z lnu itp.

Unikaj diet nisko-węglowodanowych i nisko-kalorycznych

Mało jedzenia na talerzu

Przykładami takich diet są dieta Dukana, któremu odebrano prawo do wykonywania zawodu lekarza (dieta nisko-węglowodanowa) i dieta 1000 kalorii (dieta nisko-kaloryczna).

One i tak w pierwszej kolejności odchudzają z wody i mięśni, a na końcu z tłuszczu. Często kończą się efektem jojo, a także niekorzystnymi objawami, jak osłabienie, wypadanie włosów, zaburzenia pracy narządów wewnętrznych, zaburzenia miesiączki, zaparcia i inne.

OK, powiedzieliśmy czego nie robić, w takim razie co robić? Poniżej kilka zasad, które odpowiadają na pytanie…

Jak bezpiecznie schudnąć?

  • Zadbaj o to, by w twej diecie były warzywa. Dostarczają one składników mineralnych i błonnika (który zapobiega zaparciom), oraz są świetnym źródłem dobrym, nie- tuczących węglowodanów.
  • Jeśli czujesz się źle, przerwij dietę. Nie ważne na jakiej diecie jesteś, jeśli czujesz że coś jest nie tak, jesteś osłabiona czy po prostu jest Ci niedobrze, po prostu odpuść sobie dietę na dzień lub dwa. Wróć do niej jak poczujesz się lepiej. Zastanów się również czy czegoś nie zmodyfikować w jadłospisie (np. dodać więcej warzyw).
  • Stosuj oszukańczy dzień(cheat day), lub przynajmniej oszukańczy posiłek (cheat meal). Czyli raz na tydzień daj sobie wolne od diety i jedz wszystko na co Ci przyjdzie chęć. To dostarczy Twemu ciału składniki, których może mu brakować na diecie.
  • Pij dużo wody – każdy to powtarza i jest to naprawdę podstawowa zasada o której warto pamiętać.

Pamiętaj o tych zasadach i przede wszystkim – obserwuj swój organizm i jego reakcje. Dostosowuj dietę do siebie, a nie siebie do diety. A w razie wątpliwości skonsultuj się z lekarzem lub dietetykiem.


Jedna odpowiedź do “Jak bezpiecznie schudnąć?”

  1. Pamiętam jeszcze jak kiedyś były modne tasiemce na odchudzanie, było tego cała masa na portalach ogłoszeniowych, masakra do czego ludzie są skłonni żeby schudnąć 😛

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.