Kwasy Omega 3 – obowiązkowy składnik zdrowej diety


Jeśli dbasz o zdrowy tryb życia a w twojej diecie brakuje nienasyconych kwasów Omega 3 to musisz natychmiast to zmienić! Kwasy te, nie przez przypadek, są uznawane za złoty środek na długowieczność.

Niestety w Polsce zjadamy niewielką ilość tych kwasów i to najczęściej w produktach roślinnych, skąd kwas ten słabiej się wchłania. Może kiedy zapoznamy się ze wszystkimi dobrodziejstwami tego kwasu to natychmiast wprowadzimy je do swojej diety.

Na co wpływa Omega 3?

Zdrowy i silny człowiek pchnący kulę

Kwasy Omega 3 bardzo dobrze wpływają na rozwój mózgu , a oprócz tego na naszą koncentrację. Budują też błony komórkowe mózgu i siatkówki oka.

Osoby spożywające odpowiednią ilość tego kwasu mają mniejsze ryzyko na zachorowanie na Alzheimera i stwardnienia rozsianego.

Każdy z nas czasem się zastanawiał, dlaczego Eskimosi żyjąc w takim mrozie są okazami zdrowia. Niewiele chorują, gdyż jak twierdzą naukowcy w ich diecie znajduje się duża ilość kwasów Omega 3.

Eskimosi odżywiają się rybami morskimi, które są głównymi dostawcami tego kwasu. Stąd właśnie ich zwiększona odporność na wirusy, zakażenia, wolniej się starzeją, mają wzmocnione włosy i paznokcie, a do tego jędrną twarz o zdrowym kolorycie. Nie pozostaje nam nic innego, jak tylko naśladowanie Eskimosów.

Choroby nowotworowe

Lekarz sprawdzający wyniki badań

Niektórzy naukowcy twierdzą, że kwasy Omega 3 mogą nawet zapobiegać niektórym nowotworom, jak rakowi prostaty, piersi i jelita grubego.

W sytuacji, gdy już pojawi się guz warto zwiększyć w swojej diecie ilość przyjmowanych kwasów nienasyconych, gdyż są one w stanie zahamować rozwój guza.

Kwasy te wpływają także pozytywnie na krążenie, obniżają ilość cukru we krwi, zapobiegają arytmii i zmniejszają ryzyko wystąpienia zawału i udaru serca.

Też kobiety w ciąży nie powinny zapominać o przyjmowaniu tych zbawiennych kwasów, gdyż wpływają one bardzo dobrze na noworodka. Zapewniają mu odpowiednią wagę, możliwość prawidłowego rozwoju a w późniejszym czasie też zdolność do nauki, wspomagają inteligencję i odporność psychiczną.

Z jakich produktów czerpać kwasy omega-3?

Kwasy są niezmiernie ważne dla naszego organizmu, który niestety nie wytwarza ich. Dlatego także musimy je dostarczać wraz z pożywieniem. Od dziś wprowadź do swojej diety produkty, które zawierają nienasycone kwasy Omega 3.

Łosoś na lodzie przy ogniu

Najlepiej wchłaniają się kwasy występujące w rybach morskich, jak śledzie, tuńczyk, łosoś, sardynki a też skorupiaki. Należy zjadać około 300 g tych ryb tygodniowo, aby zapewnić sobie odpowiedni poziom kwasu w organizmie.

Niektóry firmy zaczęły już produkować nabiał i jaja z dodatkiem kwasów. Jedna z firm dodała wręcz do sera i masła te kwasy, ale pochodzące z oleju lnianego.

Mniejsze ilości potrzebnego nam kwasu możemy znaleźć w olejach roślinnych, orzechach włoskich i w soi. Nie decydujmy się na tzw. suplementy diety, gdyż najlepiej działają kwasy Omega 3 zjedzone wraz z naturalnym pożywieniem, a szczególnie z rybami morskimi.

Jeśli prowadzisz zdrowy tryb życia, to kwasy Omega 3 są niezbędne do prawidłowego rozwoju a dosłownie do utrzymywania młodości i promienności cery jak najdłużej.


Jedna odpowiedź do “Kwasy Omega 3 – obowiązkowy składnik zdrowej diety”

  1. Łykam od wielu lat, co prawda często też w suplementach, ale mimo wszystko od tych kilku lat nie choruję i z wagą też nie mam problemów :))

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.