Odchudzanie

Złe nawyki żywieniowe, o których trzeba zapomnieć!

Jeśli chcemy myśleć o odchudzaniu, ale takim odchudzaniu, które ma przynieść stałe efekty, musimy zmienić swoje odżywianie, albo jak niektórzy wolą – dietę. Chodzi tu przede wszystkim o zrezygnowaniu ze starych nawyków żywieniowych, które tylko nam szkodzą.

Nie tylko powodują tycie, ale również złe samopoczucie, niezdrowy wygląd cery, włosów i paznokci. Przede wszystkim musimy mieć mocne postanowienie, że chcemy coś w sobie zmienić. Następnie, żeby już nigdy nie kusiło, pewne produkty warto wyrzucić ze swojej spiżarni. Potem wybierzcie się na zakupy, aby zastąpić tamte produkty zdrowszymi odpowiednikami.

Cukier to nasz wróg

Gofry posypane cukrem

Na początek pozbądźmy się całkowicie z naszej kuchni cukru. Początkowo trudno jest odstawić całkowicie cukier, kiedy wszystko zawsze się dosładzała. Warto powoli zmniejszać dawkę cukru, który nie przez przypadek jest nazywany białą śmiercią.

W ten sposób, po pewnym czasie, uda nam się całkowicie wyeliminować cukier. Zawsze, kiedy nam go brakuje można zjeść owoce, które także zawierają bardzo dużo cukru. Można też stosować naturalny słodzik jak np. stewia czy ksylitol.

Sól – wróg nr. 2

Kolejną rzeczą będzie sól. Trudno całkowicie usunąć ją z diety, ale można ją zmniejszyć. Przyzwyczajamy się do coraz bardziej słonych posiłków, bo ciągle solimy więcej.

Jak twierdzą naukowcy, sól podwyższa ciśnienie krwi i zwiększa ryzyko zawałów. Dlatego warto chociaż ograniczyć i spróbować czasem zjeść np. pomidora bez soli.

Tłuszcze – których unikać, a które stosować?

Miseczka i butelka oliwy z oliwek

Należy również podjąć walkę z tłuszczami, których używamy do smażenia. Warto wyrzucić wszelkie smalce, tanie oleje, czy margaryny, które w łatwy sposób można zastąpić oliwą z oliwek, także z pestek winogron czy również olejem z ryżu.

Nie używajmy tych tłuszczy jednak zbyt wiele. W Polsce dostępnych jest już tyle patelni, na których można smażyć bez tłuszczu.

Krokiem naprzód byłoby zaprzestanie smażenia, można mięso zapiekać w specjalnych foliach, do tego przeznaczonych, w których nie trzeba używać żadnego tłuszczu.

Najlepszym rozwiązaniem jest gotowanie na parze. W przygotowywanych produktach zostaje wtedy najwięcej wartości odżywczych.

Podjadanie – jak z tym walczyć?

Trzeba również zapomnieć o podjadaniu między posiłkami. Trzeba całkowicie zrezygnować ze słodyczy a też ze słonych przekąsek. Chipsy, prażynki czy paluszki nie posiadają żadnych potrzebnych nam wartości, a jedynie nasycają nas niebezpiecznymi tłuszczami.

Jeśli mamy problem z podjadaniem trzeba mieć pod ręką owoce lub nasiona, orzechy. Całkowicie trzeba zrezygnować z fast-foodów. Produkty, które tam jemy dostarczają nam tylko pustych kalorii. To dlatego objadając się w takich miejscach po godzinie czujemy się z powrotem głodni.

Alkohol – można pić czy nie?

Kieliszek czerwonego wina

Należy także zrezygnować z alkoholu, który też zawiera puste kalorie a dodatkowe zatruwa nasz organizm. Nie trzeba całkowicie rezygnować z alkoholu, lampka czerwonego wina pozytywnie wpłynie na nasze trawienie. Tylko niech to będzie lampka wina, a nie od razu cała butelka. Z piwa i mocniejszych alkoholi najlepiej całkowicie zrezygnować.

Stosują się do tych kilku rad od razu poczujemy się lepiej. Oczywiście to nie sprawi, że schudniemy, ale na pewno będziemy zdrowsi. To jest dopiero początek drogi, która czeka nas przy odchudzaniu.

Zostaw komentarz